ZOOT expanduje na rumunský, chorvatský a slovinský trh. Do konce roku chce v těchto zemích dosáhnout obratu ve výši 85 milionů korun. Do Rumunska se ZOOT vrací, na tamním trhu již působil v letech 2015 až 2018.
Oblíbený český prodejce módy ZOOT se rozhodl působit také v Rumunsku, Chorvatsku a Slovinsku. Na rumunský trh vstoupil již v roce 2015, kdy otevřel tři Výdejny radosti a investoval desítky milionů korun do marketingu. V roce 2018 se však rozhodl upevnit pozici na českém trhu a z Rumunska se stáhl. Z této doby firmě zůstalo 100 tisíc zákazníků v databázi a rovněž povědomí o značce v hlavním městě Bukurešti.
U českých spotřebitelů je ZOOT dobře známý. Proslavil se mimo jiné svým systémem vratek – ZOOT vrácení zboží umožňuje ve lhůtě 60 dní, zatímco zákonná lhůta činí pouze 14 dní. Prozákaznický přístup se projevoval také v možnosti bezplatného doručení zboží na tzv. Výdejny radosti. V době pandemie se však zájem o tuto službu snížil a ZOOT své Výdejny radosti v Česku a na Slovensku zrušil.
České výdejny radosti nahradilo 120 módních obchodů, kde si zákazníci své zboží mohou vyzvednout osobně. Do konce roku by se síť partnerských prodejen měla rozrůst na 150 obchodů. Společnost tímto způsobem snížila své náklady a současně podporuje lokální byznys, jelikož partnerským obchodům platí za každou vydanou objednávku a přivádí potenciální zákazníky.
Mezi často vyhledávané položky se tradičně řadí ZOOT šaty a ZOOT obuv. Kromě módy nabízí ZOOT také například bytové doplňky. Zákazníci vítají dostupnost ZOOT slevových kuponů a časté slevy a výprodeje, díky nimž lze zboží zakoupit i s 85% slevou. Zákaznické recenze ZOOT jsou důkazem toho, že se jedná o spolehlivý e-shop nabízející kvalitní služby.
Ke vstupu na zahraniční trhy ZOOT využívá synergie v rámci mateřské společnosti Company New, pod níž spadá i internetový obchod Different. Ten již působí v osmi evropských státech, kde vytváří zhruba 70 % svého celkového obratu. ZOOT má za cíl na rumunském, chorvatském a slovinském trhu do konce roku dosáhnout obratu ve výši 85 milionů korun.
Nově bude Zoot čerpat výhod také ze spojení s dalšími prodejci. Investiční skupina Natland totiž znovu posiluje a kupuje e-shopy Bibloo a UrbanStore.
Plán expanze sestává ze tří fází. První začíná vstupní komunikací o šířce sortimentu, která činí 460 tisíc kusů oblečení skladem a 200 značek. Ve druhé fázi se společnost zaměří na performance a brand marketing a ve třetí na síť Výdejen radosti, ve kterých bude možné vyzkoušení produktu při převzetí zásilky.
Technologický šéf společnosti Radek Hulán uvedl, že ZOOT aktuálně využívá technické řešení sesterské značky Different a proces zřízení zahraničních webů tak trval jen dva měsíce. Závěrečným bodem integrace obou společností má být září 2021, kdy se oba internetové obchody a celkem 15 domén přesunou na zcela nový IT systém.
Domény pro Chorvatsko (ZOOT.hr), Rumunsko (ZOOT.ro) a Slovinsko (ZOOT.si) ZOOT spustil začátkem roku. Všechny tři e-shopy již fungují a umožňují nákupy. Za rychlost expanze ZOOT vděčí právě spřízněnosti s e-shopem Different, který má na těchto trzích již zřízený zákaznický servis, hotové překlady webů, funkční platební metody včetně bankovních účtů a zajištěné dopravce.