Brožura: Zaujměte zákazníky na první pohled

Brožury patří mezi oblíbené reklamní materiály. Skvěle se hodí například pro ročenky, katalogy, knihy nebo ceníky. Jak vybrat vazbu brožurky, na co se zaměřit při její tvorbě, nebo jakou zvolit grafiku? Poradíme vám.

Jakou vazbu brožury vybrat?

Ze všeho nejdříve byste si měli ujasnit, jakou vazbu by měla brožura mít. Konkrétní typ vybírejte podle dané tiskoviny. 

Nejjednodušším řešením jsou sešívané brožurky bez obálky. U tohoto typu brožur mají všechny listy stejnou gramáž. Obálka je měkká. Brožura se proto skvěle hodí pro ceníky, návody, ročenky a zpravodaje.
Pro firemní katalogy a časopisy je ideální volbou sešívaná brožura s obálkou. Tyto tiskoviny jsou ve hřbetu spojené sponkami a mají sešitovou vazbu.

Pokud chcete, aby byly brožury pevnější, sáhněte po knižní vazbě V2. U tohoto typu vazby se pro vlepení vnitřních listů používá tavné PUR lepidlo. Tiskoviny tak budou odolnější, obvykle mívají 48 až 240 stran – hodí se proto pro tisk knih, obsáhlejších katalogů nebo učebnic.

Zapomeňte na dlouhé odstavce

Kromě vazby je důležitý také obsah brožury. Před tiskem brožury zvažte, co všechno byste na tiskovině chtěli mít napsané. 

Při tvorbě myslete na to, že potenciální zákazníci nemají obvykle příliš času na čtení. Musíte je proto zaujmout na první pohled. Namísto dlouhých odstavců se držte krátkých a stručných vět. Do brožurky raději doplňte odkaz na webové stránky nebo sociální sítě, kde si potenciální zákazníci mohou přečíst další informace.

Dobrým způsobem, jak text udělat přehledný, je také použití odrážek. Důležité informace můžete navíc zvýraznit tučným písmem, případně kurzívou. Hrát si také můžete s velikostí písma. 

Poutavá grafika prodává

Grafika často rozhoduje o tom, zda vaše brožura klienty upoutá. Pamatujte, že v jednoduchosti je krása. Namísto ozdobných fontů proto raději vsaďte na přehlednou grafiku. Myslete ale na to, aby byly brožurky dostatečně originální a výrazné. 

Nepodceňujte ani výběr obálky. Například v Point4me je tisk brožury možný s matnou nebo lesklou obálkou. Každá z variant má své výhody a nevýhody. Zatímco u matné obálky se vyhnete případným odleskům a otiskům prstů, lesklá varianta je zase odolnější a perfektně na ní vyniknou barvy. Pokud si nejste jistí, jaký materiál zvolit, poptejte u tiskárny vzorník materiálů. 

Co by na brožuře nemělo chybět?

Poutavými fotografiemi, názornými ilustracemi a infografikou často představíte zákazníkům produkt více než sáhodlouhými odstavci. 
Rozhodně byste neměli zapomenout na základní informace o produktu nebo o společnosti. Neměly by chybět ani kontaktní údaje, jako je například telefonní číslo, e-mail, adresa, otevírací doba a podobně.

Už na první pohled by vždy mělo být jasné, o jakou firmu se jedná. V brožuře by proto vždy mělo být logo.

Tisk brožury – levně, kvalitně a rychle

Hledáte tiskárnu, která vám brožury vytiskne v perfektní kvalitě, za skvělou cenu a navíc do druhého dne od objednání? Obraťte se na tiskárnu Point4me. V online konfigurátoru si navíc snadno sami spočítáte přibližnou cenu vaší objednávky. 

Copyright © 2024 Human.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang